Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Összefüggések, amikre eddig nem gondoltál!

Csokiduda Blogja

  • MacGyver (2016)

    2018. április 05. - csokiduda

    A tegnapelőtti ígéretemmel feladtam magamnak a leckét gazdagon, hogy írjak kritikát az új Macgyver sorozatról. Akkor még csak 2 részt sikerült belőle megnéznem és úgy gondoltam, hogy lehet belőle valami. 8 megtekintett rész után sajnos azt kellett megállapítanom, hogy a Richard Dean Anderson-féle MacGyver poros nyomába sem ér a sorozat. Az első részben még felvillantják nekünk Vinnie Jones-t, mint gonoszt (aki az egyik kedvenc "mellékszereplőm"), de sorozatban nagyjából 20 percet ölelt fel a karrierje és abból is csak néhány másodperc jutott neki. Mélységesen csalódtam, miután megnéztem a neten, hogy játszik-e még esetleg másik részben is, de sajnos nem. Viszont akik játszanak... Hogy is mondjam... Anderson nyomába sem érnek színészileg. Részletesebben taglalom majd a későbbiekben.

    macgyver_1.jpg

    Már a tegnapelőtti kritika írása közben elgondolkodtam rajta, hogy vajon a Strike Back visszatérése hogyan lehetett volna jobb, min kellett volna esetleg változtatni és rájöttem, hogy a kulcs az, hogy a régi kedvelt szereplők helyére, tudnak-e legalább annyira vagy még jobban kedvelhető szereplőket találni. A Strike Backnél ez nagyon nyögvenyelős volt, 5 részt végig kellett szenvednem, mire úgy tudtam szimpatizálni 1-1 szereplővel minimálisan. A 24 rebootjánál is szerintem ez volt a legnagyobb hiba, hogy Kiefer Sutherland poros nyomába nem ér Corey Hawkins. Nos a MacGyvernél is pont ugyanez a hiba. A főhőshöz szerintem nem sikerült megfelelő színészt választani és testhezálló dolgokat kitalálni neki, ami elmondható a társáról is. Lucas Till (Angus MacGyver) és George Eads (Jack Dalton) sem volt szerintem megfelelő választás, de Eads még el is menne, ha Lucas Till helyett valami normálisabb karaktert választanak. Előre félek tőle, hogy az MGM majd mit talál ki az új Csillagkapu sorozattal, mert nem szeretném, ha azt is úgy meggyaláznák, mint ezt a sorozatot.

    macgyver_3_1.jpg

    A sorozatnak a műfaját sem sikerült sajnos visszaadni. Meg kellett nézzem az IMDB-n, hogy mégis minek állították be? Kaland, akció, dráma. Na most ezek közül nagyjából talán a kaland stimmel. Akcióból minimális van benne, drámából pedig aztán szinte semmi. Annyi spoilert engedjetek meg nekem, hogy az első részben MacGyver-t elárulja a barátnője és átáll a sötét oldalra és ez frusztrálja Angus-t. Hát ez aztán dráma a javából.... Szerencsére kevesen indulnak el ezen a nyomvonalon, mert még kiderülne, hogy a Hupikék Törpikék vagy a Gumimacik is dráma. Ha nekem kellene besorolást kitalálni,  akkor a régi MacGyver paródiáját mondanám rá, mert itt-ott nevetni lehet rajta, egyszer-egyszer tényleg jókat is és van némi pörgés is alkalmanként, de nagyjából ennyi. Macgyver kreativitásával alapvetően a sorozatban nincs baj, inkább a készítőkével. Ez rögtön megmutatkozik ott, hogy az első részben kitalálják, hogy milyen fasza név lenne a kis szervezetüknek, hogy Főnix, mert hogy az is feltámad hamvaiból. Ennél nagyobb giccset nehéz lett volna a nézők arcába vágni. És hogy ez a csodálatos dolog folytatódjon pár rész múlva jön egy szovjet Tűzmadár nevű rakétaprogram maradékát felszámoló epizód is. Tűzmadár-Főnix... Micsoda véletlen egybeesés. Lehetett volna akármi más is, de véletlen pont ez lett.

    macgyver_2.jpg

    És hogy valami pozitívat is mondjak a sorozatról és ne oda lyukadjak ki mint tegnapelőtt, hogy a zenén kívül minden egyéb hipergáz. A két női főszereplő, Sandrine Holt (Patricia Thorton) és Tristin Mays (Riley Davis) játéka jobb mint a két férfi főszereplőé. Ami persze egyben pozitív kritika a Hölgyekre nézve és erős negatívum a két férfi főszereplőre nézve. Nagyjából Tristin Mays miatt bírtam megnézni 8 részt az egészből, mert neki legalább volt némi színészi játéka és szerepe. Összehasonlítva mondjuk Jack Daltont játszó George Eads-szel, aki azon kívül, hogy lövöldöz és isteníti MacGyvert annyi a karaktere, hogy néha nagyon okos "dakota" mondások idézget, aminek a javát szerintem akkor találta ki, mert túl sok értelmük nincs. Olyan volumenre gondoljatok, mint ami tegnapelőtt jutott eszembe: "A fontos dolgok mindig "L" alakban történnek." Ez is jól hangzik és pont annyi értelme van neki, mint amiket Dalton enged meg magának szösszenetek. 

    macgiver_4.jpg

    Sokat gondolkodtam rajta, hogy vajon van-e olyan réteg, akinek tudnám ajánlani és végül is van. A 10-16 éves korosztály talán tudja élvezni még ezt a stílust, akiknek még a lelki fejlődésük bezavarná normális akció- vagy kalandfilm. Más korosztálynak a megtekintését szigorúan nem ajánlom. De tényleg! Ne kövesd el azt a hibát, hogy néhány órát kidobsz az életedből, mint én. Erről a filmről még annyi dicséretet sem tudok elmondani, mint például a Mega shark vs giant octopusról vagy a Sharknadoról. Csak Richard Dean Anderson munkásságát szem előtt tartva nem kapja meg a film a B-Zs osztályzatot, amit eddig csak a kategória névadója a Baywatch érdemelt ki tőlem.

    Olvasgass róla vélemények és érdekességek a mafab.hu-n is!

    rating_2_from_5.png

    A bejegyzés trackback címe:

    https://csokiduda.blog.hu/api/trackback/id/tr5813809910

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Mii Tibi 2018.04.06. 12:42:56

    Úgy látom nem csak én találtam laposnak ezt a feldolgozást... Valóban a régihez köze nincsen. Pedig nagy reményeket fűztem hozzá mert kb. ez az egyetlen sorozat amit elkezdtem nézni az Axn-en. Egyébként jók benne a poénok: "kaviárral meg libamájjal mosok fogat" mondta benne a foszer akit lehalgattak... Kb. ez tetszett mint poén aztán a vonatos akciós rész mikor MacGyver az utolsó pillanatban megállítja a fék nélküli vonatszerelvényt. De nagyon kiszámítható volt az is! Remélem nem baj hogy írtam spoilereket! :) Örülök hogy végre valaki megírta a kritikát! Ettől függetlenül végignézem majd az összes részt hogy teljes véleményt alkothassak a sorozatról! :)

    csokiduda 2018.04.06. 13:34:03

    @Mii Tibi: Van egy rossz szokásom, hogy miközben molyolok valamit a neten vagy dolgozom, közben nézek ilyen mondanivaló nélküli sorozatok vagy filmek a legkisebb ablakba, amire a lejátszót össze tudom húzni. Ha nagyon elfogyna, amit nem láttam, talán akkor sorra kerül a többi epizód is. De max ilyen formában. Ha ennyi rész kevés volt hozzá, hogy bármit kihozzanak belőle, esélyes, hogy ez már így is marad. De ha átrágod rajta majd magad és változik a véleményed, kérlek kommentbe vagy mailbe írj, hogy nézzük meg mi is a többit :)
  • süti beállítások módosítása