Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Összefüggések, amikre eddig nem gondoltál!

Csokiduda Blogja

  • Lux Elvira, avagy miért késnek a vonatok

    2018. február 10. - csokiduda

    Az Elvira névnappal nincs könnyű dolgom, mert mint híres embert ezzel a névvel, csak Lux Elvirát találtam és hozzá az információ a megszokott költészetemhez kevés. Így gondoltam rá, hogy egy másik roppant híres Elvirát fogok még mellécsapni, a MÁV (Magyar Álomvasutak), ami önmagában is szolgáltatna egy 20-30 bloggernek több évre is munkát, miszerint "miért késnek a vonatok", miért rosszabbnál rosszabb évről évre egy-egy menetrend, miért áll meg egy intercity egy 5 000-10 000 fős településen és a többi. Kezdjünk is bele.

    elvira_toljatok_fiuk.jpg

    Már tinédzser koromba, az egyetemi éveimbe, sikerült komolyabb ismeretséget kötnöm a "magyar vasúti valósággal", amikor egy 150 kilométeres távot (vasúton, nem légvonalban ennyi) az Alföldön nagyjából 5 óra alatt sikerült abszolválni. Persze  mindezt olyan körülmények között, hogy az átszállás után csak akkor volt ülőhelye az embernek, ha mindezt reggel 6 előtt hajtotta végre, mert egyébként vagy a többi egyetemistától vagy a "Gyula-jeggyel" utazó nyugdíjasoktól leülni esélytelen volt. Akkor sem értette senki, hogy vajon miért nem indítanak több vonatot vagy miért nincs azon a vonaton több kocsi, de tény, hogy emberi fogyasztásra abszolút alkalmatlan volt. Sokszor éltem át olyan szituációt, hogy egy településen a kaller már mondta, hogy itt ember nem tud már felszállni, várják meg a következő vonatot. A szerelvény meg ment 3-4 kocsival és fizikailag nem volt rajta már több hely, mert lapjára állítva álltak az emberek a folyosón meg a fülkékben is, ahol ugye az ülőhelyek voltak. Hozzáteszem volt előnye, mert nem kellett kapaszkodni, minden oldalról tartott valaki, akit szintén minden oldalról tartott valaki vagy a vasúti kocsi oldala.

    elvira_aldas.jpg

    Mint a heringek a dobozba, csak ez emberekből. Egy kis fűszeres olaj meg két fokhagyma gerezd és mehetett volna a szállítmány a kannibáloknak. És ezt nem úgy kell elképzelni, mint a metrót munkaidő előtt, hanem úgy, hogy ténylegesen nem volt hely, hogy betuszkoljanak oda még 1 főt. Ha valaki le akart szállni egy-egy településen, már 20-30 perccel előre meg kellett próbálnia átvágni magát a tömegen, hogy legyen esélye eljutni egyáltalán az ajtóhoz. Biztos, hogy Viktorunk stábja nem itt találta ki a "Mindenki hozzon még egy embert!" szlogent. Egyszóval embertelen körülmények. Persze ehhez a klíma akkor is, mint most is sok vonaton luxusnak számított volna.

    És sajnos most is rengeteg ilyen van egy Győr-Budapest zónázó vonaton például, mert nem oly rég volt hozzá "szerencsém". De miért van ez így vajon? Vagy miért nem tudnak az intercityk sem beérni pontosan? (Az is roppant mód érdekes, hogy 10 éve még ha késett az Intercity 10 percet visszaadták a jegyárat, most már ezt fel kellett vinni 30 percre, mert nagyon ráfizetéses volt a móka.) Indok persze mindig van, a szél fúj, a nap süt, havazik vagy egy Szlovákiából átszökött barnamedve egy orbitális csokidudát helyezett el a sínekre, hogy kifejezze véleményét az MÁV-ról. Mindig van valami. Ami persze még elfogadható is lenne, ha az a vonat a közúton menne, ahol sok a befolyásoló tényező (piros lámpát kap vasúti átkelőnél vagy le vannak fagyva az utak, vagy defektet kap vagy bármi ilyen), de lehűl a levegő mínusz kettő fokra és befagy a váltók java, vagy hetente többször leszakad a felső vezeték nyáron a melegtől, vagy egy nagyobb szél van és leszakad a vezeték stb-stb. Az, hogy egyes vonatok megállnak bizonyos megállókba, ahol nem kéne, mert ott fel kell venni egy vasúti dolgozót vagy lerakni, az pedig vérlázító. Egy ember miatt késsen el a 3-4 vasúti kocsin utazó, mert a "Jóska Pista" nem akar várni 10-20 percet a következő vonatig, ami alapesetben megállna ott. És ehhez nem kell sokat vonatozni sajnos, hogy az ember ilyen esettel találkozzon, 5 darab 150 kilométeres út biztosan elég hozzá. 

     mav_europaban_ego.jpg

    Kereshetnék persze okokat rá, nem is kell messzire menni, hogy például azért nem megy semmi jól a MÁV-nál mert senkinek sem anyagi érdeke, hogy jól működjön, mert az állam úgy is tol bele egy rakat pénzt, ha deficitet termel. Ha az emberek átszoknak a buszra, annál jobb, mert kevesebb a baj velük. És tudjuk jól, hogy a vasútnál ha valami úgy csokiduda, ahogy van, akkor is kapnak 10 milliós végkielégítések a vezetők. És félreértés ne essék, nem azzal van baj, hogy adnak nekik pénzt két marékkal, hanem hogy ezért jóformán lószart se csinálnak. Vagy legalábbis olyat nem, ami meg is látszik az utazó közönség számára.

    Nem akarok az egyik ismert humoristánk tollával ékeskedni, de a Budapest-Vác vasútvonalat amikor átadták a 19. században, pontosan ugyanakkora menetidővel közlekedett mint most. És ezzel még alapvetően mindig nem lenne baj, ha ez ember felszállna a tömegközlekedésre és nem késne egy csomót. Az ok itt is egyszerű, mindenki teszik rá nagy ívbe, hogy szív-e az a pár száz ember a vonaton vagy sem. Francot nem érdekli. És erre a tömegközlekedésre akar rádumálni minket az épp aktuális kormány, hogy ezzel megmentjük a Földet, mert mennyivel környezet-barátabb mint az autó. És alapvetően tényleg így is van, ahol a vonatok pontosak. Furcsa módon egy Berlin-Párizs járat, ami nem 1 órás, hanem 8, nem késik egy percet se. Itt meg 30 fok felé kúszik a hőmérő higanyszála és a 1:40-es Győr-Budapest vonalon 2 órás késések vannak, meg még sorolhatnám. Roppant mód furcsa, hogy Sopron és Győr között, ahol a GYSEV üzemelteti a vonalat és a járatok java részét, nincsenek késések. Ott mondjuk nem is csokidudáznak bele a közepébe, mert ott gazdasági érdek az, hogy az emberek ne szokjanak át a Volánra. Emiatt vannak szép, tiszta, kulturált vonatok, ahol akármilyen hihetetlen, még a mellékhelység is használható, akár a személyvonatokon is. Jah hogy takarítják? Mindezt úgy, hogy meg is látsszon? A másik dolog az utastájékoztatás. Néhány éve sikerült pont vonatozzak, amikor jött az sms mindenkinek,  hogy üljél át egy másik autóba, mert ott szebbek a csajok, a sajátod meg már telefingottad úgy is. Egy csodás állomáson dekkolt a vonat egy laza 8 órát és közben mennyi utastájékoztatást kaptunk? Pontosan nullát. Se a Máv infón nem tudtak mit mondani, se a kalauz, se az adott állomás alkalmazottjai. Egy nyugati országba 1-2 óra ilyen bizalmatlanságnál már aznap a kalauzok felhúzták volna a felső vezetékre, másnap meg a vezérigazgatót egy villanykaróra. Nem az, hogy 8 óránál?!

    lux_elvira_korrekt.jpg

    És hogy legyen mára valami vicces is. Pont ezen a csodás napon utazott Lux Elvira szexuálpszichológus is Budapestre előadást tartani, amikor szembesült vele, hogy milyen rossz épp a helyzet és egy anekdotát mesélhetett az utazó közönségnek, hogy korlátozza a lincshangulatot és teljen rajtuk az idő. De még az ő nyugodtsága is elfogyott és végén azzal a szexuális tartalmú tanulsággal zárta le a monológját, hogy "Bassza meg a Máv". Néhány nappal később megszólalt egy furcsa alak is a tv-be, név szerint Féreg (akitől a "Mi folyik itt Gyöngyösön" származik például vagy a "Ha lesz itt közmunka én jövök mint a cunami"), hogyha még egyszer késik a vonat a Budapest-Vác vonalon, akkor ő "egymaga szétüti az egész Máv-ot". Persze nem ez a megoldás, nem is vasúti vezetők felkötése. Egyszerűen gazdasági érdeket kellene az ügy mögé tenni, ahogy külföldön, ahol furcsa mód ezek működnek, mert a részvényesek zsebére megy a történet. 

    Ne feledd: Oszd meg! És duhajkodj!

    geronimo_kampany_cikk_banner.jpg

     

    Boldog névnapi kívánok minden Elvirának!

     

    Szeretném mindenki figyelmét felhívni arra, hogy a blog követhető a facebookon és az instagramon is:

     https://www.facebook.com/csokiduda.blogja/

     https://www.instagram.com/csokiduda.official/

    És már twitteren is:

    https://twitter.com/csokiduda

    A bejegyzés trackback címe:

    https://csokiduda.blog.hu/api/trackback/id/tr7913651122

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.