Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Összefüggések, amikre eddig nem gondoltál!

Csokiduda Blogja

  • A víz érintése - a szerelem fajtalan?

    2018. április 14. - csokiduda

    Azt hiszem minden férfitársam nevében mondhatom, hogy vannak pillanatok, amikor nők kedvéért megnézünk olyan filmeket is, amikhez aztán végképp semmi kedvünk. Nah ez egy ilyen film, mondhatni fogyasztása csak nőknek ajánlott. Azért rávettem magam az Oscarok miatt, de...

    shapeofwater3.jpg

    Ez egy bizarr szerelmi sztori, ahol egy néma lány és egy esőerdei hüllőlény egymásba szeret, fajtalankodnak kicsit, aztán ellebegnek a vízben az örök ragyogásba. Nyilván nem a sarki kocsmában fut össze a két karakter. A Eliza, a csaj egy kormánykomplexumban takarít, ahova lényt hozzák vizsgálgatni. Mindezt a hidegháború kellős közepén, Amerikában. A rossz fiú karakterét az amerikai álmot élő, pozitív gondolkodást mantrázó, ranglétrán felfelé kapaszkodó, néma szexet szerető projektvezető, Strickland. Mellékszerepben még ott van a fekete bőrű nagydumás barátnő, a töketlen férje, a meleg illusztrátor, a kémkedő oroszok. Szóval van benne minden: egy kis ipari kémkedős sztori, orosz-amerikai ellentét, meleg-téma, rasszizmus, macsakfej-letépés. De mind csak nagyon finoman, elég meseszerűen. Gyanús a filmakadémia pont ebben a finomkodásban látta meg azt, ami miatt ez a film bezsebelte a díjakat. Részemről pont ebből a kicsit felületesnek tűnő lebegtetésből volt sok a filmben.

    shapeofwater1.jpg

    Azért humoros párbeszéd akad a filmben pár. Az elmémbe véstem néhány örök érvényű igazságot, mint a hosszú házasság titka a sok hazugság, vagy a gabonapelyhet maszturbálás ellen találták fel... csak nem működik. Sok benne az abszurd, groteszk poénos jelenet. A rendező szerintem olyan sok dolgot szeretne belezsúfolni a filmbe, hogy a végén már azt sem tudja, pontosan mi is akar lenni a film: love story, horror, kémthriller, musical  vagy mese? Talán egy kicsit mindegyik. Egy biztos: a film hangulata és cselekményszála igen sajátos. Abszolút hozza a rendező, Guillermo del Toro korábbi filmjeinek világát. A zene  hoz egy bohém, franciás hangulatot.

    shapeofwater2.jpg

    Agyaltam kicsit a film központi témáján. Arra jutottam, hogy ez a szerelem. A szavak nélküli (Elisa esetében szó szerint!), tiszta fajta.  Meg az előítéletek legyőzése. Hogy mindegy, hogy egy nagyra nőtt mocsári béka vagy, molesztált néma árvalány, ex-alkoholista meleg illusztrátor vagy fekete takarítónő az ötvenes évek Amerikájában. Mindenki csak szeretetre vágyik meg egyformák vagyunk. Értékként talán ezeket tudom felhozni. Az hogy a körítés nem az én szám íze szerint van, az megint egy másik kérdés.

    Szummázva: ha le akarod nyűgözni a csajodat, egyszer nézhető/élvezhető film, de ha nem bírod a nagy kuszaságot vagy a rendező korábbi munkáit, kerüld messziről.  Legalább lett volna benne egy Stop Shopos rendes "fajtalan erotika", amikor a kopasz bőrszerkós fazon elrendezi a csacsiját vagy valami olyan, amitől a férfiaknak is nézhető. Nőknek persze jó kis film, de férfitársaimnak csak hang nélkül vagy erősen illuminált állapotban ajánlanám. Ez nálam két csokidudára volt elég.

     rating_2_from_5.png

    A bejegyzés trackback címe:

    https://csokiduda.blog.hu/api/trackback/id/tr8313834610

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Dr.Genya. (törölt) 2018.04.15. 19:16:34

    Én kissé elfogult vagyok ,kifejezetten szeretem Guillermo del Toro filmjeit.
    Ez szerintem egy mese felnőtteknek.Nem ez a legjobb filmje,de aki szereti a stílusát annak tetszik ez a filmje is.

    csokiduda 2018.04.16. 16:36:22

    @Dr.Genya.: Sokat gondolkodtunk rajta, hogy mégis hogyan lehetne ezt a filmet jól tálalni. De tényleg jót csak a poénokról tudtunk kitalálni. Ebből a sztoriból inkább egy anime-t vagy valami ilyesmit kell volna szerintem kihozni (olyasmit mint a Resident Evil-ek) és akkor lehetett volna "mese felnőtteknek". Nem érzem indokoltnak az Oscarok, kicsit sem. Nyilván del Toronak van egy sajátos stílusa, de volt már ennél sokkal jobb filmje is szerintem.

    Dr.Genya. (törölt) 2018.04.16. 17:00:26

    @csokiduda:
    Megosztó film,az biztos.Mint írtam,szerintem is vannak jobb filmjei.
    Műfajilag nehezen besorolható,de tartom a véleményemet : szerintem ez egy mese felnőtteknek.
    Mondjuk ultrakonzervatívok ne nézzék,mert kétoldali infarktus kapnak vagy agyvérzést :- )
  • süti beállítások módosítása