Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Összefüggések, amikre eddig nem gondoltál!

Csokiduda Blogja

  • Ready Player One

    Felkészültél Spielberg új filmjére?

    2018. április 22. - csokiduda

    Kimondottan bírom a PC játékokat, főleg a klasszikus 90-es évek érájából származókat, így ezt a filmet kitörő lelkesedéssel vártam. A sztori izgalmasan hangzott és hát kinek nem rándul össze a kicsi szíve Spielberg rendezésének hallatára. Nos, az általam elvárt igen erős szintet nem sikerült hoznia, de ettől függetlenül szerintem jól sikerült.

    ready-player-one-1.jpg

    Eleve a történet kitalálásánál szerintem tudatosan gondoltam a korosztályok közötti különbségekre. Annak, aki még nem látta, a sztori röviden:  2044-ben már mindenkit beszippant a világot átfogó virtuális valóság/játék, az OASIS, amelyben mindenki a maga választotta avatárjával vehet részt. Amikor a játékot feltaláló és a céget alapító James Halliday meghal, a végrendeletéből kiderül, hogy elrejtett néhány titkot a rendszerben. Aki ezekre rátalál, mesés gazdagságot, egy úgynevezett "húsvéti tojást" nyerhet. Kvázi övé lesz a cég meg végtelen sok della a játékban. A főszereplő srác, Wade 18 éves, és az egész életét a játékban töltötte, az epik kocka kategória. Ő és pár haverja megszállottan kutatja a kincset és nem törődnek vele, hogy az életük a tét. De nemcsak a virtuális, hanem az igazi is, mert gonosz rivális, szintén gépes játékokat gyártó cég végezni akar velük a hatalomért. 

    sixers.jpg

    No maga a történeti szál az, ami szerintem a mai fiatalabb nézőközönséget célozta meg. Virtuális tér, fiatal szereplők, futurisztikus kép a jövőről. (Ne egy SIMS-es világot várjatok tőle.) Maga a sztori nincs túlgondolva vagy túlbonyolítva szerintem. Nekem itt azért volt hiányérzetem. Szerintem a legtöbb csavar a filmben eléggé kiszámítható volt, bár így is tudott szórakoztatni. A kamasz szerelmi szál például nekem kifejezetten erőltetett volt, de hát kell bele ilyen is - a női nézők kedvéért. 

    ready-player-one.jpg

    Amivel viszont az eggyel idősebb korosztálynál szállnak küzdelembe, az a 80-as, 90-es évek popkultúrájának a szerves beépítése a filmbe. Halliday, a feltaláló imádta az adott korszakot és mivel az ő élete kapcsán lehet a nyomokra bukkani, így nem kevés a kultúrutalások sora. Csak hogy kiemeljek néhány személyes kedvencet: Wade egy virtuális autójátékban a Vissza a jövőbe! kultikus autójával nyomatja, egy De Lorean-nel, aminek az elején ott van a Knight Riderből ismert villogó LED-csík. A 90-es években felnőtt emberek álomkocsija. Vagy például a Szuper Haver kultikus robota, bár ez utóbbi Magyarországon kevésbé vált ismertté. Hangulatát tekintve talán mondhatnám úgy is, hogy ez Spielberg szerelmes levele a popkultúrához. Valószínűleg ha majd újra nézem, fogok még találni apró elejtett visszautalásokat. Nosztalgia kedvelők előnyben.

    rpo-trlr-0032.jpg

    A film hangulata szerintem nagyon ott van. Ez az a film, ahol teljesen indokoltnak éreztem az animációkat is. Kifejezetten mutatósak voltak a jelenetek és a karakterek. Azt hiszem az effekteket készítők méltán lehetnek büszkék a munkájukra. Aki a zenéket válogatta össze, nálam ő is kap egy piros pontot. Egy két jelenetnél magam is dúdoltam számokat. Még az sem kizárt, hogy ennek a tracklist-je is pont olyan népszerű lesz, mint a Galaxis őrzőié. Szerintem van rá esély. 

    the-cast-of-ready-player-one.jpg

    A szereplőket tekintve szerintem a főszereplő srác, Tye Sheridan jól hozza a gémert. Látod hogyan fejlődik és hogy van rá hatással a környezete. Teljesen át tudod érezni, hogy ő az elhunyt őrült zseni lelki társa. Fiatal barátai is bele tudnak bújni a szerepükbe, de kevésbé hangsúlyosak. Ami szerintem egy gyenge pont volt: a hiteltelen fő gonosz. Ben Mendelsohn szerintem nem érezte át teljesen a velejéig romlott ellenség képét és szerintem nem volt kellően kegyetlen. Sokkal inkább el tudtam volna képzelni, hogy az eddigi két Kingsman gonoszai beugranak ebbe a filmbe és megmutatják, hogyan is kell ezt. Én ezen még biztos módosítottam volna. Vagy egy 3 napos Golden Pearl farm végén járó wowkocka teljesen leépült fejét is oda tudtam volna képzelni. 

    Szummázva: ha bírod a nosztalgiát meg a 80-as, 90-es évek popkultúráját, na meg Spielberget, számodra kötelező a  film. Ha fogalmad sincs a korszakról és csak a történetért meg a látványért ülnél be, akkor is megéri egyszer. De elájulva nem leszel. Nálam ez egy erős négyes az ötös skálán.
     

    ratingpng.png

    A bejegyzés trackback címe:

    https://csokiduda.blog.hu/api/trackback/id/tr4513846370

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
  • süti beállítások módosítása